Matematik
Herkese Lazım Değil (!) Ama Tarih Herkese Lazım
(Tarih Ve Düşünce Dergisi Birinci Sayısı İçin Yazılmıştır)
Dediğimde matematiğe
karşı olduğumu sanarak hep içten içe veya bazen dışa da vurarak kızdı
Matematikçi arkadaşlar. Oysa Matematik öğrenilmesine değil Tarihin
bilinmemesine idi bütün serzenişim. Bir millet tarihin üzerinde var olur, neden
var olduğunu, matematiğin neden gerekli olduğunu ancak tarihini öğrenerek anlayabilir.
Her şeyin temelinde, bizi var eden her değerin bilinmesinde ve bilinç olarak
adlandırılan melekemizin işlerlik kazanmasında hep Tarihi birikimin bize
sundukları kullanılmıştır.
Bir milleti yücelten,
binlerce yıllık tarihini şekillendiren değerlerimizin hafızasıdır Tarih.
Gelecek kuşaklara anlatacak bir hikâye bırakma çabasıdır. Tarihi bilgiden
yoksun, hafıza-i beşer ancak mankurt sürüsünün hanı olabilir, Cihan
Mefkûresinin sultanı değil. Malazgirt’te ve Miryokefelon’da destanlaşan;
Ridaniye’de ve Mohaç’ta arşa değen; Çanakkale’de ve Kutü’l Amare’de
kahramanlaşan Müslüman Türk milletinin yaptığı bu mücadeleler şan, şöhret,
makam için yapılmamıştır. Cihanşümul bir gaye ile kazanılan her zaferden
çıkarılacak dersler “Küçük cihattan büyük cihatta dönüş” hangi ilmin araştırma konusu olabilir?
Bugünü anlama
mücadelesinde tarihin derinliklerinde keşfettiğimiz birikimler şüphesiz en
önemli yol göstericimiz olacaktır. Bugün düşman çetindir ve türlü türlü hileler
ile üzerimize gelinmektedir. Bizi bize bırakmaya hiç niyeti olmayan zihniyetin
gece gündüz demeden planladığı desiselerin şifreleri Tarihte gizlidir.
Sosyolojik ve psikolojik insicamlar ile yapmaya çalıştıkları toplum
mühendisliğinin yöntemleri Tarih tarafından kaydedilmiş haldedir. Yıllarca bu kayıtları zihin atlasımızdan
silmeye dönük uygulanan politik eylemlerin bizden alıp götürdüğü dağarcığı
tekrar kazanmanın yoludur Tarih.
Farkında mısın? Savaş
meydanlarında yenemedikleri bu milleti Taksim Meydanı’nda, Tandoğan Meydanı’nda
yenmek için hala sinsi planlar içerisindeler. Bu haince planlarını aile
yapımız, nesillerimiz ve çocuklarımız üzerinden projelendirmeye devam
etmekteler.
Hak dinin ve Kur’an
dilinin hizmetkârı olmuş bu milletin evlatlarının zihin ile gönül bağını
tarumar etmek için neler yapıldığını gelin İngiliz casusu Hempher’in kaleme
aldığı “İngiliz Casusunun İtirafları” adlı eserden öğrenelim:
“Şu dört şeyi, gizli açık yaymak lazımdır: İçki, kumar, zina ve domuz
eti [ve spor kulüplerinin birbirleri ile kavgaları]. Bu işi yapmak için, İslam
ülkelerinde yaşayan Hıristiyan, Yahudi, Mecusi ve diğer gayri Müslimlerden
azami derecede istifade etmek ve bu iş için çalışanlara Sömürgeler bakanlığının
bütçesinden bol maaş bağlamak lazımdır. Bunun için, siyasi fırkaların ve spor
kulüplerinin çoğalmasını sağlayacağız. Partileri ve kulüpleri birbirlerine
düşman yapacağız. Birbirleri ile uğraşacaklar, din kitabı okumaya, dinlerini
öğrenmeye vakit bulamayacaklardır. Avladığımız kimselere günlük gazete, dergi
çıkartacağız. Gazetelerini, dergilerini, bol para ile menfaatler ile
besleyeceğiz. Satın aldığımız kimseleri, kurtarıcı, kahraman gibi isimlerle
metih ettireceğiz. İslam dinini ve Ahkâm-ı İslamiye ye bağlı olan idarecileri
kötületeceğiz. Din terbiyesinin kaynağı olan aile yuvalarını yok edeceğiz.
Bunun için, spor, güreş ismi altında, avret mahalleri, edep yerleri açık kız ve
oğlan resimleri yayınlayarak, gençleri fuhşa, eşcinselliğe, cinsi sapıklığa
sürükleyeceğiz. İslam ahlakını bozunca, İslamiyet’i yok etmek kolay olur. Çok
cami yapacağız. Fakat camilerde, hocaları değil, misyonerleri ve mezhepsizleri
konuşturacağız. İslam müziği ismi altında, çalgıları, şarkıları, radyoları
camilere sokacağız. Camileri birer tuzak olarak kullanacağız. Camilere giden ve
kadınları örtünen devlet memurlarını ve subayları, casuslarımız tespit edecek,
bunlar, vazifelerinden uzaklaştırılacaklardır. Ahkâm-ı İslamiye ye uyan
gençler, üniversitelere alınmayacak, girmiş olanların diploma almaları
engellenecektir.”
Hampher’in
hatıralarında da itiraf edildiği gibi değerlerimize düşmanlık edenlerin
projeleri hayatımızın her safhasında halen yürürlüktedir. Bu projeler yeni
değildir, eğer tarihi hafızamızı diri tutarsak tüm bu projeleri boşa çıkarmak
elimizdedir. Bunun için matematik herkese lazım değil ama Tarihini bilmek
herkes için gerekliliktir.
İşte okulumuzun ilk
Tarih Dergisi “Tarih Ve Düşünce”
tarihi bir sorumluluk olarak “Önce Âdeme
Nizam, Sonra Âleme Nizam” düsturu içinde tamamen öğrencilerimizin emeği ile
hazırlanmıştır. Yeni bir okul olmamıza rağmen akademik gelişimin yanında
değerler alanında da ortaya koyduğu perspektif ile gelecekte önce şehrimizin
sonra ülkemizin güzide okullarından biri olma yolunda kararlı bir şekilde
ilerlemekteyiz.
Bu yolda, hayallerimizi
gerçekleştirmekte, bizlerden desteğini hiçbir zaman esirgemeyen başta Okul
Müdürümüz Abdulkadir Işık’a ve ekibine, kim var denildiğinde ben varım, benimde
hayallerim var diyerek yoğun çalışma temposuna aldırmadan koşan maarif
davasının emekçisi öğretmen arkadaşlarıma, bize hepsi pırlanta gibi olan
çocuklarını emanet eden, desteklerini her an yanımızda hissettiğimiz değerli
velilerimize ve hepimizin bu kurumda var olmasının yegâne sebebi olan Sevgili Öğrencilerime
teşekkür ederim.
“Onla olun, Onsuz olmayın”
“Onla olun, Onsuz olmayın”
İbrahim Kaya
Şehit
Adil Büyükcengiz AİHL Tarih Öğretmeni
Dergiye Okumak İçin Lütfen TIKLAYINIZ
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder