26 Nisan 2019 Cuma

Matematik Herkese Lazım Değil (!) Ama Tarih Herkese Lazım


Matematik Herkese Lazım Değil (!) Ama Tarih Herkese Lazım

(Tarih Ve Düşünce Dergisi Birinci Sayısı İçin Yazılmıştır)

Dediğimde matematiğe karşı olduğumu sanarak hep içten içe veya bazen dışa da vurarak kızdı Matematikçi arkadaşlar. Oysa Matematik öğrenilmesine değil Tarihin bilinmemesine idi bütün serzenişim. Bir millet tarihin üzerinde var olur, neden var olduğunu, matematiğin neden gerekli olduğunu ancak tarihini öğrenerek anlayabilir. Her şeyin temelinde, bizi var eden her değerin bilinmesinde ve bilinç olarak adlandırılan melekemizin işlerlik kazanmasında hep Tarihi birikimin bize sundukları kullanılmıştır.

Bir milleti yücelten, binlerce yıllık tarihini şekillendiren değerlerimizin hafızasıdır Tarih. Gelecek kuşaklara anlatacak bir hikâye bırakma çabasıdır. Tarihi bilgiden yoksun, hafıza-i beşer ancak mankurt sürüsünün hanı olabilir, Cihan Mefkûresinin sultanı değil. Malazgirt’te ve Miryokefelon’da destanlaşan; Ridaniye’de ve Mohaç’ta arşa değen; Çanakkale’de ve Kutü’l Amare’de kahramanlaşan Müslüman Türk milletinin yaptığı bu mücadeleler şan, şöhret, makam için yapılmamıştır. Cihanşümul bir gaye ile kazanılan her zaferden çıkarılacak dersler “Küçük cihattan büyük cihatta dönüş”  hangi ilmin araştırma konusu olabilir?

Bugünü anlama mücadelesinde tarihin derinliklerinde keşfettiğimiz birikimler şüphesiz en önemli yol göstericimiz olacaktır. Bugün düşman çetindir ve türlü türlü hileler ile üzerimize gelinmektedir. Bizi bize bırakmaya hiç niyeti olmayan zihniyetin gece gündüz demeden planladığı desiselerin şifreleri Tarihte gizlidir. Sosyolojik ve psikolojik insicamlar ile yapmaya çalıştıkları toplum mühendisliğinin yöntemleri Tarih tarafından kaydedilmiş haldedir.  Yıllarca bu kayıtları zihin atlasımızdan silmeye dönük uygulanan politik eylemlerin bizden alıp götürdüğü dağarcığı tekrar kazanmanın yoludur Tarih.

Farkında mısın? Savaş meydanlarında yenemedikleri bu milleti Taksim Meydanı’nda, Tandoğan Meydanı’nda yenmek için hala sinsi planlar içerisindeler. Bu haince planlarını aile yapımız, nesillerimiz ve çocuklarımız üzerinden projelendirmeye devam etmekteler.
Hak dinin ve Kur’an dilinin hizmetkârı olmuş bu milletin evlatlarının zihin ile gönül bağını tarumar etmek için neler yapıldığını gelin İngiliz casusu Hempher’in kaleme aldığı “İngiliz Casusunun İtirafları” adlı eserden öğrenelim:

Şu dört şeyi, gizli açık yaymak lazımdır: İçki, kumar, zina ve domuz eti [ve spor kulüplerinin birbirleri ile kavgaları]. Bu işi yapmak için, İslam ülkelerinde yaşayan Hıristiyan, Yahudi, Mecusi ve diğer gayri Müslimlerden azami derecede istifade etmek ve bu iş için çalışanlara Sömürgeler bakanlığının bütçesinden bol maaş bağlamak lazımdır. Bunun için, siyasi fırkaların ve spor kulüplerinin çoğalmasını sağlayacağız. Partileri ve kulüpleri birbirlerine düşman yapacağız. Birbirleri ile uğraşacaklar, din kitabı okumaya, dinlerini öğrenmeye vakit bulamayacaklardır. Avladığımız kimselere günlük gazete, dergi çıkartacağız. Gazetelerini, dergilerini, bol para ile menfaatler ile besleyeceğiz. Satın aldığımız kimseleri, kurtarıcı, kahraman gibi isimlerle metih ettireceğiz. İslam dinini ve Ahkâm-ı İslamiye ye bağlı olan idarecileri kötületeceğiz. Din terbiyesinin kaynağı olan aile yuvalarını yok edeceğiz. Bunun için, spor, güreş ismi altında, avret mahalleri, edep yerleri açık kız ve oğlan resimleri yayınlayarak, gençleri fuhşa, eşcinselliğe, cinsi sapıklığa sürükleyeceğiz. İslam ahlakını bozunca, İslamiyet’i yok etmek kolay olur. Çok cami yapacağız. Fakat camilerde, hocaları değil, misyonerleri ve mezhepsizleri konuşturacağız. İslam müziği ismi altında, çalgıları, şarkıları, radyoları camilere sokacağız. Camileri birer tuzak olarak kullanacağız. Camilere giden ve kadınları örtünen devlet memurlarını ve subayları, casuslarımız tespit edecek, bunlar, vazifelerinden uzaklaştırılacaklardır. Ahkâm-ı İslamiye ye uyan gençler, üniversitelere alınmayacak, girmiş olanların diploma almaları engellenecektir.”

Hampher’in hatıralarında da itiraf edildiği gibi değerlerimize düşmanlık edenlerin projeleri hayatımızın her safhasında halen yürürlüktedir. Bu projeler yeni değildir, eğer tarihi hafızamızı diri tutarsak tüm bu projeleri boşa çıkarmak elimizdedir. Bunun için matematik herkese lazım değil ama Tarihini bilmek herkes için gerekliliktir.

İşte okulumuzun ilk Tarih Dergisi “Tarih Ve Düşünce” tarihi bir sorumluluk olarak “Önce Âdeme Nizam, Sonra Âleme Nizam” düsturu içinde tamamen öğrencilerimizin emeği ile hazırlanmıştır. Yeni bir okul olmamıza rağmen akademik gelişimin yanında değerler alanında da ortaya koyduğu perspektif ile gelecekte önce şehrimizin sonra ülkemizin güzide okullarından biri olma yolunda kararlı bir şekilde ilerlemekteyiz.

Bu yolda, hayallerimizi gerçekleştirmekte, bizlerden desteğini hiçbir zaman esirgemeyen başta Okul Müdürümüz Abdulkadir Işık’a ve ekibine, kim var denildiğinde ben varım, benimde hayallerim var diyerek yoğun çalışma temposuna aldırmadan koşan maarif davasının emekçisi öğretmen arkadaşlarıma, bize hepsi pırlanta gibi olan çocuklarını emanet eden, desteklerini her an yanımızda hissettiğimiz değerli velilerimize ve hepimizin bu kurumda var olmasının yegâne sebebi olan Sevgili Öğrencilerime teşekkür ederim.
                                                                    “Onla olun, Onsuz olmayın”

İbrahim Kaya
Şehit Adil Büyükcengiz AİHL Tarih Öğretmeni


Dergiye Okumak İçin Lütfen TIKLAYINIZ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder