28 Ağustos 2019 Çarşamba




T.C.
İSTANBUL VALİLİĞİ
ŞEHİT ADİL BÜYÜKCENGİZ İMAM HATİP LİSESİ








EĞİTİM DANIŞMANLIĞI SİSTEMİ


  


Projeyi Hazırlayan
İbrahim Kaya











İSTANBUL–2018

Proje Adı: Eğitim Danışmanlığı Sistemi
Projenin Konusu: Danışanın kendi belirlediği hedefe, danışmanın desteğiyle ulaşması ve sorunların üstesinden gelmeyi öğrenmesidir.
Projenin Amacı:
  • Danışanın içinde var olan potansiyeli açığa çıkarmak
  • Güçlü bir toplum için güçlü bireyler oluşturmak
  • Kendisi ve çevresiyle barışık bireyler meydana getirmek
  • Danışanın zekâ türünü, ilgi ve eğilimlerini, yaşadığı sosyo-kültürel yapıyı iyi tanıyarak ona en uygun olan yol ve yöntemleri önermek
  • Danışanın öğrenim hayatının kalitesini artırarak sonrasında ulaşacağı beklenti ve hedeflere ulaşmasını sağlamak
  •  Amaçlarının belirlenmesinde, ayrıca bu amaçların gerçekleştirilmesinde danışana destek sağlamak

Projede Kullanılacak Araç Ve Gereçler:
·         Eğitim danışmanına eğer mümkün ise Rehberlik Servislerine sağlanan tüm mekân,  araç ve donanım desteği verilmelidir.

Proje Nasıl Uygulanacak:
·          Okul Yürütme ve Denetim Ekibinin kurulması
Not: İsteğe bağlıdır.
·         Eğitim Danışmanlığı Sistemi hakkında öğretmenlerin bilgilendirilmesi
·         Eğitim Danışmanlarının belirlenmesi
·         Okulunun imkânları göz önüne alınarak danışmanlık hizmetinin daha iyi sürdürülebilmesi için danışman odalarının oluşturulması.
Not: Okulun imkanları göz önünde bulundurulacaktır.
·         Eğitim Danışmanlarının çalışmalara başlaması
Ø  Öğrencilerin Eğitim Danışmanlığı Sistemi ile ilgili bilgilendirilmesi
Ø  Gönüllülük esasına dayalı olarak danışmanlık hizmeti olmak isteyen öğrenciler Eğitim Danışmanlığı başvuru formunun doldurması
Ø  Bir danışmana yapılan başvuru sayısı ne kadar olursa olsun bir danışman en fazla 10 öğrenciye danışmanlık yapabilir.
Not: Bu sayı danışmanın isteği ile 15’i geçmemek şartıyla artırılabilir.
Ø  Eğitim Danışmanı olarak görevlendirilen her öğretmen çalışmanın başladığı hafta öğrenci ve velileri ile bir tanışma ve bilgilendirme toplantısı yapar.
Ø  Görüşmelerin hangi günlerde, ne kadar sıklıkla yapılacağı öğrenci ile birlikte belirlenir
Not: Öğrencilerle görüşmelerin minimum ayda bir, veliler ile görüşmelerin ise minimum iki ayda bir yapılacaktır.  Gerekli görüldüğü takdirde görüşmelerin sayısı arttırılabilir.
Ø  Görüşmeler varsa danışmanlık için oluşturulan odada yoksa danışmanın uygun göreceği bir yerde gerçekleştirilir.
Ø  Görüşmeler için önerilen süre 30-40 dakikadır.
Ø  Eğitim öğretim yılında en az 2 defa ev ziyareti yapılır.
Ø  Danışman her öğrencinin kişisel gelişimini, sosyo-kültürel faaliyetlerini, akademik başarısını vb. takip için öğrenci dosyası oluşturur.

Sonuç:
Eğitim Danışmanlığı; okul ortamında Eğitim Danışmanı vasfını üstlenen öğretmen ile öğrenci arasında karşılıklı güven ve gönüllülük üzerine inşa edilen planlı bir gelişim ilişkisi ve bir iş birliği modelidir.

v  Eğitim Danışmanlığı sürecinde öğrenci kendisini daha iyi tanır, sahip olduğu meziyetleri keşfeder ve hataları tecrübe olarak kabul edip, yeterliliklerini artırır.
v  Eğitim Danışmanlığı Sistemi; öğrencinin okul yaşamı aile yaşamı ve sosyal yaşamının olumlu yönde etkilenmesini hedefleyen, başından sonuna değin güven ve gizlilik esasına dayanan bir süreçtir.
v  Danışmanlık sisteminin uygulandığı okullarda, ders başarısının yükseldiği, bireyin ailesiyle ve çevresiyle ilişkilerinin güçlendiği ve disiplin problemlerinin önemli oranda azaldığı gözlenmiştir.
v  Eğitim Danışmanlığı, Bireyin arzu ettiği hedef ve performansa erişmek için danışman ve danışan arasında çalışılan program dâhilinde akademik başarıda, eğitim hedeflerinin yerine getirilmesinde, öğrenci problemlerinin çözümünde anahtar yöntemler sunar.
v  Eğitim Danışmanlığı okul idaresini, öğretmenleri ve ebeveynleri kapsayan üç temel dayanağı olsa da, danışmanlık rolünü asıl üstlenenler öğretmenlerdir.
v  Eğitim Danışmanı, öğrenciye odaklanarak öğrenci ve aile ile birlikte öğrencinin başarma isteğini arttırıcı çalışmalar yapar. Çalışma programını oluşturur, çalışma ortamını düzenler, sorunlarıyla ilgilenir. Öğrencinin okulu ile iletişim halini ders başarısını takip eder. Birlikte ders çalışırlar, birlikte yaşamı paylaşırlar.


Proje Yönergesi İçin TIKLAYIN
Proje Sunumu İçin    TIKLAYIN
Proje Değerlendirme Raporu İçin TIKLAYINIZ



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder